17 januari 2014

Nu händer det!


Friday it is!


En sommarbild kanske passar bra så här när vintern verkar ha tagit sitt grepp om oss?
Visst är den vacker min sammetsblå Riddarsporre som jag inte har något namn på?! 
Om någon som ser detta vet så hör gärna av dig!


Jag har sått en omgång men har fröer kvar som jag gärna delar med mig av. Maila mig eller skriv en kommentar så ordnar vi det ;)


Herr Larsson har ju lovat att ordna med dagsljusbelysning till mina odlingar och nu fick jag jaga på honom lite....


För det börjar hända saker i sålådorna och då behövs ju ljuset!


Sena kvällar denna vecka, kurser och möten, nu ska det bli skönt med helg. Har en förkylning på gång som behöver lite omsorg...

Med önskan om en fin helg till dig!

Kram Allis

Uppdatering: Till er som undrat så har jag fröer kvar även till Pimientos de Padron, dessa är visserligen från 2012 men grobarheten verkar vara lika god som förra året. Under etiketten "Pimientos" finns info om denna galisiska paprika som används som tapas både där och i övriga Spanien. Maila mig på allisrapp@hotmail.com eller pm:a mig på Facebook som finns i höger kanten här brevid. Tjingeling // Allis

7 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Nu sår du, det har jag inte kommit igång med. Det ser kul ut.
Vacker blå blomma och Poseidon hälsade jag på i söndags för då var jag i konserthuset!
Agneta kram

Unknown sa...

Ja du vet Agneta, jag kan inte hålla mig ;)
Ha en fin helg du med!

Anonym sa...

Hej!
Jag mailar dig för jag vill gärna ha fröer till den vackra Riddarsporren!
Det är möjligen inte så att du även har några fröer över till Pimientos? Det skulle vara så roligt att prova dessa som verkar lite ovanliga här men som vi älskade vid vårt besök i norra Spanien förra året.
Tack och ha en fin helg du med!
Mvh
Mona i Skällby

Unknown sa...

Hej Mona,
Jag har fått ditt mail med adress och skickar såklart gärna med frön till Pimientos. Du får inte glömma att meddela hur det går sen ;)
Ha det gott idag!

Meta sa...

Det gäller att vara ute i tid. Här tar jag det lugnt, vet inte hur våren kommer att se ut för mig.
Ha en fin lördagskväll
Kram Meta

Lenas Trädgårdsrum sa...

Underbar färg på din Riddarsporre!
Oj du är tidigt ute med frösådden :)Lycka till med grodderiet det ser lovande ut!
Ha det Gott!

Agneta sa...

Oj är det redan tid att sätta igång med frösådd?
Det är kanske bästa man sätter igång med det.
Kram Agneta