14 mars 2013

Vårtecken - Utmaningar är kul!


Tjohoo på er!



Nu blir det "Favorit i repris"!
Men det får ni stå ut med ;)
Bilden ovanför tog jag i slutet av februari, alltså flera veckor sedan men jag tycker att när ljuset (äntligen!) återvänder och när solen (äntligen!) börjar att värma är det allra första vårtecknet och det gjorde den första gången just den här dagen...
Det grå huset på kullen

Och som ni kanske förstår så handlar detta om just Vårtecken!
Annica har tagit sig an traditionen att samla ihop alla vårtecken från vårt avlånga land och det är vi så glada för att hon gör!

Kika in hos Annica här!
Fler vårtecken blir svårt att hitta ;)

Här på Elmåsen är vårplanerna i full gång!

Det är husbilsturer blandat med trädgårdsprojekt blandat med "måste-göras-iår-saker" huller om buller... 
Hur har ni det med vårplanerna?

Have a nice start of the weekend dears ;)

Kram Allis

6 kommentarer:

Carina sa...

Oj vad mycket ni ska hinna med! Själv har jag allt en och annan plan också, den kommer på pränt nästa vecka....
Ha en skön helg!
Kram Carina

Annica Östlund sa...

Vad glad jag blir att du vill vara med i vårteckensutmaningen. Även om våren stannat upp en liten stund så kommer den snart tillbaka i rasande fart och jag ser fram emot att få följa dina vårtecken.
Jag länkar din blogg i deltagarlistan ikväll när jag kommer hem.
I mina vårplaner ligger en resa till Istanbul i april och sedan är det en massa små projekt i huset som ska göras innan vi flyttar ut projekten till sommaren.
Ha en trevlig helg!
Kram Annica

Unknown sa...

Tack!
Ha en skön helg du med!
Ja det blir lite huller om buller med planerna så här i början av säsongen med det brukar ordna upp sig ;)

Unknown sa...

Det tål att upprepas: Kul att du tog upp traditionen!
Ska bli roligt att följa dina och andras vårtecken och hur dina planer går ;)
Ha en underskön helg!

Freedomtravel sa...

Vårtecken vill jag gärna se! :) Men jag har nog inte så mycket att bidra med... i 10 minusgrader ser man inte mycket tecken på vår... :(

Unknown sa...

Nej, jag vet! Inte lätt alls att hitta de små tecknen på att våren är på gång i denna bistra kyla... Här börjar vi bli lite oroliga nu! Vi har ju sagt att vi ska ut med husbilen över påsk och att det enda som kan stoppa oss är massa minusgrader och snöstorm...det verkade så omöjligt när vi sa det men nu vete sjutton :(