12 oktober 2011

Förkylt i gott sällskap!

Hej alla!




Det är ingen dålig förkylning som har hoppat på mig!




Vet inte riktigt hur det gick till men jag lyckades att ta mig till jobbet i måndags men sen tog det stopp! Har legat nerbäddad sen dess i en förkylningsdimma och sovit, sovit och sovit... Däremellan har jag försökt blanda ihop olika dunderkurer som ska hjälpa, men än så länge utan resultat...





Blev tvungen ändå nyss och ringa jobbet och meddela att jag inte kan jobba mitt nattpass idag, gillar verkligen inte att behöva göra det!



Om jag ändå ska försöka hitta något positivt i förkylningseländet så är det väl att jag, varje gång jag vaknat till liv litegrann, har kunnat njuta av min sista bukett ifrån trädgården ordentligt - visst är hon vacker, fröken New Dawn? Och ser ni att jag hittat både lupin och riddarsporre som blommat om i det milda höstvädret som vi haft.



En stor positiv överraskning stod min käraste vän för igårkväll då hon knackade på för att lämna en kryapåmig-present!


Underbart!!


En hustomte som ska vaka över oss här hemma och en tvål av getmjölk som ska ge mig mjuk och fin hud, säkert göra mig evigt vacker också tror jag (eller så kanske det var feberyra?!) Vänner är något av det bästa man kan ha!!


Och sällskap av vänner här hemma behöver jag ju inte sakna heller!

Både Disney och Mynta verkar helt nöjda med varsitt soffhörn och med att bli utsläppta nån gång ibland för att lufta sig lite i trädgården.


Och så har jag dragit fram en massa böcker som jag nästan glömt att jag har, så i vakna stunder kan jag bläddra i dessa och njuta av vackra bilder från fantastiska trädgårdar, andra världsdelar m.m.



Önskar er en fin onsdag och att ni ska klara er ifrån de otäcka förkylningsbacillerna som far runt där ute!



Kram Allis

1 kommentar:

Snäckskalsdalen. sa...

Du får krya på dig! Dom är eländiga dom där förkylningarna, men du har det ju i alla fall vackert inne med blommorna och sällskap av vovven och katten!
Agneta kram