09 oktober 2011

Ljus i mörkret!

SöndagsHej på er!




Ljus i Alingsås har blivit en tradition att besöka varje år i oktober, en helgkväll som utlovar fint väder, och det var det verkligen igårkväll!


Stjärklart och månsken gjorde ljusvandringen i och runt den lilla trästaden till en upplevelse i år igen. Lite svårt är det dock att fota ljus i mörker så ni som vill se mer bilder och få information kan klicka här.

Tradition för oss har det även blivit att avsluta med en god fika, utomhus, på Hellqvistska Gården, ytterligare en anledning till att vädret måste vara bra. Mysigt!

Förkylningen som jag försökt att hålla borta hela veckan verkar nu ha brutit ut ordentligt men jag måste nog ut en sväng i trädgården iaf för här har det varit frost inatt, så jag får väl försöka rädda det som går av blommor och annat.

Ha en skön söndag kära ni!

Kram Allis

Uppdatering och Ps! Fler bilder m.m. finns här, hos Lilla Pip, för jag skrev nog inte att det var tillsammans med dem som vi hade denna lilla utflykt igår... Ds.

5 kommentarer:

LisaMatilda sa...

Fint med traditioner, ljusen behövs ju nu när dagarna blir allt mörkare...
Soligt och fint här idag, men kallt... Stannar också inne av samma anledning som du!

Anonym sa...

hoppas du kryar på dig och att förkylningen går över snabbt!

Vad mysigt det låter med fika utomhus i friska höstluften!

Fina bilder!

KRam p.

barbrok sa...

Vad mysigt det verkar!! Fina bilder.
Kram

färgtrappan sa...

Hej
Tycker du har tagit jättefina bilder :)

Kom ihåg när jag läste ditt inlägg; att jag förra året du skrev om detta, skulle jag komma ihåg att besöka evenemanget i år. Ja...ha... kom jag ihåg det? Nä..hä.

Ha en härlig vecka!
/maja

färgtrappan sa...

Nämen jag skulle ju säga, Krya på dig också!
:)