22 juni 2010

Välkommen!

Hej alla goingar!
Här ska ni få se vad jag har roat mig med de sista dagarna ;))
I söndags var jag i Norrköping och hämtade hem denna lilla docka: en trefärgad korthårig collietik som är lite drygt två år. Det är över tjugo år sedan jag skaffade min första och sex år sedan som min senaste lämnade mig och jag har väl egentligen varit helt bestämd om att det skulle bli fler men så kom ju min svarta älskling i min väg däremellan och nu kändes det som rätt tid att skaffa en till innan han blir för gammal och inte orkar med ungdomar i huset.

Vilka snyggingar va?
Än så länge är allt lite nytt och ibland läskigt men det går ändå snabbt framåt så det kommer inte att dröja länge förrän hon är hemmastadd och sig själv igen och jag misstänker att hon visserligen är docksöt men även att hon har rejält med skinn på nosen och mycket spring i benen ;)) Så det kommer nog att bli fullt upp ett tag framöver... med bara roligheter och det kan behövas efter de senaste veckorna!
Tack snälla ni för alla era gulliga inlägg och glada tillrop! Verkligen uppiggande och även om jag varit lite dålig på att lämna kommentarer det sista så är det alltid lika avkopplande att kika runt hos er och läsa era små historier och inspireras av era vackra bilder!
Nu är det dags för dagens första dogwalk, ska nog försöka hitta nånstans att släppa lös mitt dreamteam idag så de får springa av sig och busa lite ;))
Ha en underbar dag och vecka, kära ni - det ska jag ha!
Kram Allis

1 kommentar:

färgtrappan sa...

Hej, vad fina de såg ut tillsammans, vovvarna :)
Har aldrig sett en korthårig Collie förut, vad fin hon är.
Även jag har blivit med hund, även om det bara är för några veckor - en liten westieherre som ser ut som en liten stubbe ;) Han har fullt upp med att jaga Murre- Morris så fort han kommer åt... puh!

Ha det bra :))