19 april 2010

Måndag - igen! och vårtecken

Redan måndag och dags för en liten rapport om våren och hur långt den kommit här. Jag antar att det är pga nattfrosten som våren framskrider ganska långsamt här trots att det varit soligt och fint ett bra tag nu. Mina fina hortensior har stått ute på verandan sen jag köpte dom på påskaftonen men inatt blev frosten för hård så blommorna hänger bleka och slokande... *snyft*

Även om det inte har hänt så mycket på den gröna fronten än så har det iallafall varit härligt soliga dagar att kunna vara ute i och städa, kratta och plantera. Och bästa promenadkompisen har älskat att ligga ute och njuta han med.

Nåja, lite har det allt hänt. Vitsippor har börjat dyka upp lite varstans precis som grannarna i sina trädgårdar där det råder full aktivitet bland både stora och små - Ett vårtecken så gott som något ;))
Vill du se och läsa mer om hur långt våren kommit i vårt avlånga land så klicka här så kommer du till deltagarlistan hos Humlebacken.

Ha nu en riktigt härlig vårvecka och tack för era fina kommentarer!
Kram Allis


1 kommentar:

Vit som snö sa...

Jag tycker ju våren ändå kommit långt hos er! Härliga bilder!
Men väldigt trist med dina hortensior, sånt är inte kul!
Nattfrost har vi lääänge till så mina pellisar ska sakta få vänja sej vid uteliv från nån gång i maj.
Kram Cilla