10 april 2010

Det var längesen som det gick en hel vecka mellan inläggen men nu har det varit fullspäckat schema med jobb, skola och en massa annat smått och gott så det har inte känts som att jag har haft ro att sitta vid datorn mer än med det viktigaste. Våren är iaf definitivt här och det är så skönt!
Ett säkert vårtecken är när vi har kvällssol på verandan igen - det bästa som finns! Och så härligt att kunna börja plantera i krukor och byttor. Var lite tveksam om Hortensiorna skulle klara nattfrosten men jag kunde inte motstå dem och det har faktiskt gått bra, trots -4 en natt.

Penseér och Bellis hör den tidiga våren till tycker jag, ska snart ta en tur och köpa ett par lådor för att fylla utekrukorna med. Men eftersom det verkar bli strålande sol idag så får det nog bli en städdag i trädgården först.

Denna söta korg med vårblommor fick jag av svärdotterns familj som var här på en trevlig middag på Annandag Påsk. Helt rätt present till mig ;))

Och i garaget har maken satt fart med inredningen och då går det undan! Ska bli skönt när det är klart så vi kan flytta ner allt som ska vara här ifrån källaren - där ska det sen bli ett "grovhobbyrum" för lite skräpigare pyssel.
Nu ska jag kika runt lite hos er andra medan jag tar min andra mugg kaffe och sen är det ut i solen som gäller!
Hoppas att solen lyser över hela vårt avlånga land denna helg!
Kram Allis


1 kommentar:

Anonym sa...

ibland har man fullt upp med vardagsbestyr :)
Vad fint ni fått det åp trappen :) härlig med vårtecken!

Ha en fin söndag!
kram pernilla