11 april 2010

Storstädning och trädgårdsdrömmar

Dessa små solar rotade jag fram ur fjolårsgräset igår när stora trädgårdsröjet startade för iår. Nu känns det att våren oåterkalleligt är här och även om vinden var ganska kall så värmde solen riktigt skönt där det var lä. Bästa promenadkompisen njöt av att kunna ligga ute på sin kulle igen och ha fullständig koll på allt som händer i området. Tomten är inte så stor men oj vad mycket krattande det kommer att bli de närmsta dagarna för att få bort alla gamla löv och annat som inte blev rensat i höstas.

Här ska det snart bli grönt och fint och massor ska planteras både runt och i dammen. Pumpen ska på plats så att vattenfallet kommer igång att porla och rena vattnet. Kan inte bestämma mig om jag ska ha fiskar eller inte....

Och igår kom gummiduken på plats så nu är det bara att hålla tummarna att det äntligen blir tätt så vi kan snickra till altanen som ska vara här utanför garageloftet. Och sen kan jag äntligen göra mina land runt om här - ingen vits att ha land som är ivägen vid bygget. Rosor och pioner tänkte jag skulle få rama in denna uteplats som visserligen ligger åt norr men den kommer att bli perfekt att sitta på de dagar när man bara inte orkar sitta i solen. Dessutom är det enda platsen, förutom på verandan, där det är helt insynsskyddat - än så länge innan det har vuxit upp lite mer runt kullen. Bilder "före och efter" kommer längre fram i vår.
Nu är det dags att greppa krattan!
Ha en härlig söndag!
Kram Allis


Inga kommentarer: