15 mars 2010

Vårtecken

Humlebacken har Viveka utmanat oss som vill blogga om vårtecken och iår känns ju detta särskilt angeläget efter denna vargavinter. De flesta andra har redan hunnit blogga om detta i några veckor nu men jag skulle tro att det kommer att hålla på ett bra tag framöver ;))
Minsta lilla som visar att våren äntligen är på väg är guld värt tycker jag. Min tid räcker inte riktigt till just nu för att kolla in alla vårtecken som rapporteras in denna måndag, men några ska jag allt hinna med - kolla in här du också!
Mitt eget lilla, osvikliga, vårtecken denna måndag är att jag har fått en sådan härlig energi och lust att fixa och greja här hemma - därav en anledning till att tiden vid datorn minskar ;))
Utifrån trädgården här i Hindås finns inte mycket att rapportera, förutom att solen skiner och töar sakta på alla snödrivor och faktiskt både värmer och ger solbränna.
Njut av solen!
Kram Allis

2 kommentarer:

färgtrappan sa...

Hej. Vad härligt det ser ut med liljekonvaljer. I vår rufsiga och vilda trädgård brukar det finnas mycket utav dessa vackra blommor. Det känns som en oändlig tid innan de tittar upp, men jag tror ändå att vips så är snön borta och allt blir grönt igen :)
Ha det fint!

Anonym sa...

vad roligt med vårtecken! Kanske skulle haka på... så mycket man hinner!
Då får man fina rapporter över hela svea eftersom vi alla bor i olika delar av vårt avlånga! :)

Bra att vi bestämt oss hur vi svara på kommentarerna:)

Ha en underbar fredag!
Kram pernilla