14 mars 2010

Jobb, praktik och ledighet


Ett riktigt trevligt arbetspass blev det ikväll, dels eftersom jag jobbade med min kollega Peter igen för första gången på flera månader och vi har alltid så kul ihop men även för att allt flöt på som det bara kan göra när de boende fungerar och trivs. Känslan av att hinna med allt och lite till är så härlig!

Det är något speciellt med att komma hem från jobbet på söndagskvällar och veta att jag ska vara ledig, och idag är det särskilt trevligt eftersom ledigheten kommer att vara i en hel vecka - snacka om lyxigt!!

Eller nja, ledig och ledig - killarna på "min" praktikavdelning är på skidresa till Idre och jag har därför blivit ofrivilligt ledig och min tanke är att jag ska klara av det mesta av hemtentan om praktiken under dessa dagar. Men ändå, lite annat kul ska jag nog hinna med också, som att ta en sväng på i Palmhuset i Trädgårdsföreningen i stan där Tage Andersens ljuvliga utställning med kamelior pågår - få se om jag får med mig en vän annars får jag njuta alldeles för mig själv ;))

Eller som att förbereda en familjeträff här hemma på lördag då vi ska fira att dotterns pojkvän fyller 25 år, umgås och bara ha det skönt och lite mera vårröj hoppas jag också kunna klämma in. Och många och långa promenader ute i solen hoppas jag på då prognosen (än så länge) säger "sol" fram tills på torsdag och det får vi väl hoppas håller. Efter det ska det regna och det är inte utan att jag ser fram emot ett riktigt ösregn nu - tänk vad en lång, kall vinter kan ställa till med i fråga om ens väderönskemål och tänk vad det skulle göra med dessa enorma snöhögar som solen iof smälter men sååå oändligt långsamt ;))

Må gott och var rädd om dig!

Kram Allis



Inga kommentarer: