07 mars 2010


Tyckte när mobilens alarm startade imorse att det kändes ovanligt kyligt i sovrummet, jag som annars gillar detta var tvungen att krypa bättre innanför täcket för att värma mina iskalla armar - och när jag kom ner på entréplanet var jag bara tvungen att kolla termometern och jag stod där, nyvaken, en stund innan jag fattade att det var -9 grader ute och +10 inne..... upp fort som .... igen och ruska liv i maken för att påtala detta faktum. Först såg han lätt förvirrad ut men sen trillade poletten ner och hn kom på att han glömt starta igång värmepumpen igårkväll efter att han varit där och fixat nåt... En INTE särskilt mysig morgon kan jag meddela, jag skulle ju duscha, fixa till mig och, senast klockan nio, åka till min praktikplats! I duschen fick jag väl upp en någorlunda temp, men sen.... usch och fy, maken fick dammsuga hela huset idag som straff ;))

Det blev iaf en trevlig dag på ungdomshemmet med utflykt, matlagning, tvtittande och kortspel - och solen har lyst på oss hela dagen.... ibland får man vara glad för det lilla.

Igår hade jag en riktig slappardag efter en intensiv vecka, mycket mys i sängen med kaffe och en bra bok, långpromenad och på kvällen blev vi bjudna på kanongod middag hos våra vänner och efteråt tittade vi på "Luftslottet som sprängdes". Jag som är en äkta bokmal är för en gång skull riktigt nöjd med hur de lyckats göra film av dessa underbara böcker, det är bara en sak som stör mig och det är att trots att jag gillar Micke Nyqvist så tycker jag inte att han var det rätta valet för denna filmkaraktär.... men se dessa om du inte gjort det! T.o.m. "barnen" som annars inte är så imponerade av svenska filmer gillar dem ;))

Nu ser jag fram emot: tre lediga dagar (om inte jobbet ringer och behöver mig vill säga), töväder och förhoppnings lite energi att greja här hemma och ändå ha tid att göra några små utflykter.
Kram Allis

1 kommentar:

Anonym sa...

nej men fy så kallt! Det var en bra straffbeodring tycker jag ;)
Ser fram emot att se hur fint ditt skåt blir om du målar om det, fast jag gillar grått också... sådär pärlgrått som gustavianska möbler.

Ha härliga lediga dagar nu!
Kram pernilla