23 februari 2010

Skönt var det att komma hem ikväll... Egentligen var det meningen att jag skulle sovit natten på min praktikplats men nu blev jourrummen upptagna av annan personal som hade krångligare att ta sig hem och tillbaka igen - så jag, med bil, fick alltså åka hem. Och jag är inte särskilt ledsen för det eftersom jag var på plats halv nio i morse, ute i god tid min vana trogen, och har då alltså varit på plats i 14 ½ timma. Det kan man väl tycka räcker för idag lr?
Det har varit en bra dag måste jag ändå konstatera, trots att killarna var uppe klockan sex i morse (frivilligt) för att titta när Sverige slog Finland och därmed blev rätt möra fram på dan och behövde hjälp att lösa/klara resten av dagens program. Lite ovant är det att vara "tonårsmorsa" igen, med det tugget, men det känns ändå helt okej och som att jag snart kommer in i det igen..... ;))
Och här hemma, på "gruppboendet," verkar allt ha flutit på som vanligt..... När jag kom hem var Tottisen nymatad och nyrastad, Mongos hysteriska matbehov var stillat, Herr Larsson låg nerbäddad vid tv:n och såg sömnig ut och våra inneboende verkade ha haft en bra dag - så jag kan väl bara konstatera att läget verkar under kontroll.
Nu ska vi bara se vad det blir av min näsa som snörvlar och nyser hela tiden?? (Snälla, inte igen!)
Ha en härlig vecka och ta det lugnt, kära ni, om ni ska ut bland alla galningar i trafiken!
Kram Allis

Inga kommentarer: