21 december 2009

Årets kortaste dag


Idag har vi kört hem dottern och hennes pojkvän, maken får ta lite mera ledigt än planerat eftersom jag omöjligt kan köra bil med min värkande och svullna fot men han är så gullig och ställer upp som vanligt. Och äldsta dottern och hennes pojkvän hade varit så söta och städat och röjt undan när vi kom hem, dom är verkligen helt underbara "alla våra barn"!!

Det var inte särskilt roligt att ringa jobbet i morse och meddela vad som hänt och att jag inte kan jobba denna veckan som planerat men vår föreståndare är bäst och sa att dom löser detta, att jag inte ska oroa mig, utan bara krya på mig.

Så nu är vårt julfirande över för iår, jag och maken ska bara ta det lugnt och njuta av ledigheten resten av veckan och det ska blir härligt. De planerade långpromenaderna i snön får vi ju avstå ifrån, det får bli mera hemmamys med god mat, massa ljus, sprakande brasa, bra böcker och kanske några bra filmer - det är inte så dåligt det heller ;)) Det var mycket uppskattat under helgen att gästtoan, om inte var helt färdig så iaf användbar. Kommoden Flåren från Ikea passar jättebra där och nu har jag ju tid att leta runt på nätet efter alla de fina prylarna som kommer att bli "pricken över i" där inne.

Det är så vackert med snön som lyser upp där ute men så här på årets kortaste dag/längsta natt så känns det bra att tänka på att det vänder nu och sakta men säkert kommer att bli ljusare igen.
Glöm inte att njuta av allt vackert och värdefullt mitt i all julstress!
Kram Allis

Inga kommentarer: