20 december 2009

Årliga pysselhelgen


Det blev en intensiv och helt underbar lördag tillsammans med alla barnen och vi hann med allt ifrån julfrukost som inledde dagen, pyssel, kortspel, middag, film till avslutningen som är det obligatoriska "dopp i tunnan". X:et var här och minglade en stund på eftermiddagen och överhuvudtaget är det fantastiskt att alla (i år var vi 12) som hör till vår "familjen Plast" gillar att träffas och ha kul. Detta är jag evigt tacksam för!

Dessvärre blev jag omkullsprungen av hundarna i trappan på kvällen och "missade" tre trappsteg ned, så idag blev det inte någon julmarknad för mig utan ett antal timmar på akuten istället eftersom jag då jag vaknade imorse var helt övertygad om att något var brutet i foten. Men efter massor av röntgenbilder konstaterades till slut att det är en mkt kraftig vrickning och avslitna ligament så jag slapp gips och kryckor men tydligen kan en sådan här skada ta väldigt lång tid att läka.... Fick även en remiss till sjukgymnast och en uppmaning att det är mycket viktigt att gå dit och träna upp foten igen så fort jag kan stödja på den, detta för att förhindra att stuka den igen och igen framöver, vilket tydligen är vanligt om man inte tränar balans och styrka. Det känns som att det har varit lite för mycket sjukhus och läkarbesök under hösten än vad som är "hälsosamt", nu får vi satsa på ett helt skadefritt 2010!

"Den friske har tusen önskningar men den sjuke har bara en..."

Kram Allis

Inga kommentarer: