10 oktober 2009

Lördagsslapp ;))


Åh, så skönt med en riktigt ledig lördag så man kan unna sig att slappa och gå runt och skrota i morgonrocken hur länge jag vill. Inga skolarbeten som lurar i hörnen och inga direkta planer för dagen, det är lyx för mig. I torsdags var det jobb som gällde från tolv till tjugo och igår var jag i Mullsjö och Jönköping hela dagen. Hjälpte min dotter hos polisen med att fixa ett id-kort och göra förlustanmälan på hennes pass och vi fick även löst lite viktiga ärenden på hennes bank. Och efter att de seriösa bitarna var lösta åkte vi till A6 center och shoppade loss ordentligt, det blev lite nya vinterkängor, både till henne och mig, varsin ny tröja och en hel del underkläder, sockor, mössa, vantar och halsduk så hon kan hålla värmen nu när det blivit kallt. Kändes bra att få ordnat med en massa men det blev ändå trettio mil så jag var ganska trött när jag väl var hemma igen vid sju-tiden och kunde tjöta en stund med Herr Larsson och ta ett glas vin med honom. Så det har varit en rätt så intensiv vecka med mkt resande och då är det ju extra skönt med en helledig helg framför sig, handla lite mat behöver jag iaf göra och så får vi väl se om sonen med flickvän dyker upp som de "hotat" med ;))

Ta vara på de hellediga dagarna och passa på att slappa ordentligt! Det kan vara långt tills nästa gång!

Kram Allis

Inga kommentarer: