30 oktober 2009

Long time no see...


Oj, nästan tre veckor sedan sista inlägget men jag får väl ursäkta mig med att det varit intensiva veckor i skolan och en hel del annat som tagit uppmärksamhet. Bland annat råkade min dotter ut för en elak infektion i sitt "sjuka" öra och blev inlagd på Ryhov med dunderdoser av antibiotika så nu väntar vi på en operationstid i Linköping eftersom Ryhov inte ansåg sig ha kompetensen att utföra ett så pass avancerat ingrepp... Skönt på sätt och vis att de inser sin begränsning och inte klantar till det som de gjorde med svärsonens hand, och även skönt att det äntligen blir av så att hon kan bli frisk igen och förhoppningsvis slippa att bli förkyld så fort någon nyser i grannkommunen. Jag stannade där med henne första natten och det var som igår när man satt hela nätter i en fåtölj på ett sjukrum när barnen var små...

I skolan har vi de två sista veckorna ägnat oss åt självskydd och MI, motiverande samtal, båda lika nyttiga och intressanta och nu på måndag börjar vår första praktikperiod på sex veckor. Jag har valt rättspsyk först eftersom det är det stället som jag nog inte vill arbeta på, ni som känner mig vet ju att jag inte är någon sjukvårdsperson och detta är lite för mycket åt det hållet. Men man vet ju aldrig förrän man provat och det ska i vilket fall som helst bli otroligt intressant och skönt att slippa åka till Vbg varje dag då RPAV ligger i Gbg.

Idag får det bli lite shopping och titta till graven för att göra den fin inför Allahelgona imorgon och sen är det bara att åka hem och sätta igång med förberedelserna inför morgondagen då vi ska fira min bästa väns 50-årsdag här hos oss. Jag och hennes dotter har planerat och ska försöka att få till detta så bra som möjligt - allt för att överraska henne och för att hon ska slippa allt stök hemma hos sig och bara kunna njuta av god mat och en trevlig kväll.
Bara att sätta lite fart nu då ;))
Kram Allis

Inga kommentarer: