31 oktober 2009

Ljus i Alingsås


Egentligen borde jag inte sitta här vid datorn eftersom jag har tusen saker som ska göras idag och som ska vara klart före 17-tiden i eftermiddag men en liten stund tillsamans med morgonkaffet för att ladda upp lite kan ju inte skada. Berättar mer imorgon om vad som ska hända idag ;))

Igår blev en riktigt mysig dag med lite pyssel här hemma, iväg och handla och pynta mapa's grav inför allahelgona och vintern. Det blev jättefint med granris, mosshjärta och ljung - och så ljus förstås. Väl hemma så vinterpyntade jag altanen också och det blev riktigt mysigt, nu är det bara ljusslingorna som ska upp men jag tror jag väntar med det lite närmare december. Underbart roligt att få pyssla, jag ska försöka hinna med mer sånt nu när jag ska praktisera och förhoppningsvis får mer tid här hemma, det finns ju en del att greja med om man säger så ;))

På kvällen tog vi en tur till Alingsås för att titta på Ljus i Alingsås, det är sista helgen som det pågår och eftersom vi missade det förra året så var vi extra angelägna nu. Fast jag måste nog säga att av de 4-5 gånger som vi besökt denna utställning så var årets den "tamaste", ganska kort runda och inte speciellt på nåt vis tyckte både jag och Herr Larsson. Å andra sidan så gör det inget för det är bara mysigt att strosa runt i denna lilla charmiga trästad och vi avslutade med en god middag på den nyöppnade resturangen i affärshuset Storken innan vi åkte hem och fredagsslöade till en Johan Falk-film. Bättre kan man inte ha det!

Kram Allis

Inga kommentarer: