06 oktober 2009

Kollektivt resande


Jag är förvånad att det går så bra att komma upp på morgonen, egentligen är jag ju ingen morgonmänniska men det funkar faktiskt riktigt hyfsat. Och det är helt okej att resa kollektivt, tja kanske inte den överfulla och trånga bussen men tåget är t.o.m. ganska mysigt - ja, förutom när jag hamnar intill ett tjejgäng som skrattar, flamsar och småskriker i den timman som det tar till Vbg. Redan efter 5-10 minuter så är jag så trött i huvudet så jag inte kan koncentrera mig varken på skolarbete eller läsa en bok och knappt ens kan tänka... Helst vill jag sitta för mig själv, plugga lite, äta frukost och om det är fint väder bara sitta och titta ut på landskapet för Götaälvdalen är väldigt vacker, särskilt i soluppgången.

På hemresan brukar det vara svårare att undvika sällskap ;)) Jag vet, det är ganska asocialt men efter en fullspäckad skoldag så är det skönt att koppla av en stund innan hemkomsten och allt som ska göras där.

Mest är det skönt att slippa köra nu när det ljusnar senare och har börjat bli kallt och trist väder. En och en halv timma i bilen är helt okej om det är ljust, bra väder och det inte finns tider att passa men inte annars, då är det skönt att överlåta transporterandet till någon annan och istället kunna koppla av ;))

Res lugnt där ute!

Kram Allis

Inga kommentarer: