05 oktober 2009

Hjärtlig måndag


Har (någorlunda) vaknat upp ur min förkylningsdvala och varit i skolan, första dagen på en vecka... Det har varit en seg och utdragen historia, annars brukar jag klara mig med ett par dagar och sen är det över men inte denna gång och jag kan inte säga att jag är helt okej än heller men idag var jag tvungen att åka till Vbg eftersom vi hade HLR idag och denna delkurs måste vi ha gjort för att få godkänt på hela den medicinska kursen. Och den ska avslutas på onsdag med en skrivning - hur det nu ska gå till... för det är så flummiga lektioner med lärare som är totalt ostrukturerade och dåligt förberedda och ibland skulle man kunna tro att vi går på läkarlinjen eller nåt med alla latinska termer och diagnoser. Vi har ju bara 6 dagar på oss att nöta in en massa kunskap om allt möjligt inom sjukvård, medicin m.m. fast hjärt-lungräddningen idag var nyttig och kul och det är ju alltid bra att friska upp dessa kunskaper som kan vara bra att ha med sig.

Nu ska jag försöka hitta på något att äta till middag ;))

Kram Allis

Inga kommentarer: