29 september 2009

Förkyld!


Efter promenaden igår kväll så var all ork helt slut och jag bara duschade och stupade i säng. Och imorse var det helt klart att min förkylning brutit ut på allvar med ont i halsen, snuva och feber. Inte en chans att orka ta mig till skolan och antagligen inte särkilt lämpligt heller med tanke på smittan, speciellt inte i dessa tider med svininfluensa och människors stora skräck att få denna. Så det var bara att bädda ner sig i sängen igen med massa näsdukar, te och lite böcker.
Egentligen borde jag satt igång och elda för imorse var det frost ute för första gången i höst och skitkallt inne, men jag orkade inte det heller. Tur att jag i helgen samlade ihop mina blommor och ställde under tak på verandan, där hoppas jag dom klarar sig ett par dagar tills jag orkar städa av och bära in dom i källaren där dom ska få övervintra.
Herr Larsson var gullig och köpte pizza till middag även om jag bara fick i mig en bråkdel av den. Jag hoppas att jag orkar något mer i morgon än att bara ligga i nån slags dvala i sängen!
Krya på er alla där ute som också blivit smittade av någon elak liten baskilusk!
Kram Allis!

Inga kommentarer: