28 september 2009

Fel men rätt


Vad bra det kan bli när det blir fel!
Hamnade imorse på "fel" direktbuss in till stan, det måste gå två väldigt tätt. Min vana trogen var jag i god tid till hållplatsen och bussen kom direkt vilket jag tyckte var lite märkligt, men det visade sig att detta var en tidigare som var ännu mera "direkt", tjoff bara ut på motorvägen och så var jag i stan 20 minuter tidigare än beräknat men det var ju bara bra eftersom jag egentligen var orolig om jag skulle hinna att ladda om kortet och sen till tåget. Nu blev det ju gott om tid istället, särskilt som jag var ensam inne på Västtrafik så det var löst på 2 minuter, fast sen lyckades jag att stå på fel perrong så när de ropade ut avgången till Vänersborg så fick jag springa tvärs över centralen för att hinna iaf. Så typiskt eftersom jag länge stod där och tittade på allt folk som stressade rusade runt för att hinna till arbeten och skolor och allt vad det kan vara på morgonen och medan jag stod där och tittade på dem så tänkte jag att det var så skönt att slippa den stressen själv ;))
Idag började den medicinska kursen i skolan och jag hoppas det blir bättre för något så flummigt har jag sällan varit med om...
Tillbaka hemma igen lyckades jag haffa min bästa vän som stod i dörren på väg ut på promenad och det var ju bara att hänga på, skönt att komma ut och röra på mig efter allt stillasittande. Fast om det var bra eller inte för min latenta förkylning...det märker vi väl.

Inga kommentarer: