28 september 2009

Trädgårdsdag


Det skulle ju vara fint väder i helgen, det har väderprognosen visat hela veckan men det kan tydligen ändra sig väldigt snabbt. Nu hade jag ju bestämt mig för att städa bort sommaren i trädgården och altanen så igår fick det bli en utedag oavsett väder. Mulet och blåsigt var det men inget regn iallafall så jag fick tömt och ställt in alla krukor, räddat de blommor som ska in över vintern och burit in alla dynor och möbler som inte kan stå ute i regn och rusk. Temperaturen höll sig runt 10-12 grader och när man håller igång så är det ändå helt okej att vara ute och greja och förhoppningsvis kommer det många fina höstdagar framöver så att jag hinner med mera trädgårdsarbete innan säsongen definitivt är slut för iår. Det finns ju en del att pilla med även under hösten och jag har lite idéer om hur jag ska mysa till altanen/entrén inför den mörka årstiden och badtunnan ska skuras ordentligt så vi kan ta oss ett riktigt höstdopp snart, det hann jag inte igår. (På fotot vaktar trollfia badtunnan och petunian är fortfarande lika fin.)

Inga kommentarer: