21 september 2009

Måndag och grupparbete


Vilken dag! Har haft träff med min grupp i skolan för att försöka slutföra och sammanställa vårt grupparbete men det är så segt. Hur mycket jag än försöker få oss att fokusera och kreera så flummar det iväg och blir en massa nya idéer och prat kring detta. Några har inte ens gjort det de ska göra. Idag är det måndag och redovisningen är ju på torsdag så det finns inte tid till att hitta på nya infallsvinklar, leta information om dessa och flumma iväg i allmänt prat om ditten och datten. Och efter en lång och ostrukturerad dag så får de panik och säger att vi måste träffas både tisdag och onsdag för att bli klara - istället för att fokusera och göra det vi ska göra när vi ändå är där. Jag blir galen, eller så är jag alldeles för snäll när jag försöker styra upp.... men, men även jag lär mig av mina misstag och så här kommer det inte (!) att bli nästa gång ;))

Och fast jag tog bilen till jobbet igår och var hemma hyfsat tidigt (22.30) så kan jag inte säga att jag var pigg i morse när klockan ringde halv sex.... I min vilda fantasi inbillade jag mig att jag skulle orka/hinna måla i köket ikväll och vara ledig imorgon men nu blir det inte så utan efter att vi fixat middag så ska jag sitta framför datorn och försöka sammanställa det som vi kom fram till idag plus hitta på och skriva ihop något på ett par punkter som saknas och sen ska jag upp (minst) lika tidigt och åka till Vbg imorgon bitti även imorgon.....
Ja jävlasch! Men för att se det positivt så är detta det enda grupparbetet denna termin så jag hinner ladda ordentligt inför nästa, med nya friska tag och med detta i minnet;)) (eller varför inte bara göra klart att: nu gör vi på mitt sätt så det blir bra!)
Stå på er när ni vet att ni har rätt!
Kram Allis

Inga kommentarer: