22 september 2009

Herr Larssons födelsedag ;))

Idag pekade jag med hela handen och fick mina kära gruppmedarbetare att fatta att vi skulle jobba på tills allt var klart och inte dra ut på det så att vi skulle bli tvugna att spendera även morgondagen i Vbg mestadels på flummerier. Så nu blev vi äntligen färdiga, har överlämnat arbetet till vår handläggare för granskning och kan ägna morgondagen hemma och, för den som vill, förbereda redovisningen som vi ska göra på torsdag. Under dessa veckor som vårt grupparbete har pågått så vet jag inte hur många gånger jag har påmint om att vi bara kan bli godkända - eller inte godkända och iom att vår handläggare granskar och godkänner under arbetets gång så vet vi ju att vi är godkända så varför hålla på och hitta på nya områden att fördjupa oss i och försöka överarbeta allting hela tiden? Ska bli härligt när redovisningen är gjord och detta är avslutat på torsdag!
Och vilken trevlig kväll det blev trots dagen och en ganska stressig hemresa med planering och inköp inför kvällens middag men jag körde på ett färdiglagat koncept med lite allt möjligt för alla smaker och ängeln Kimsan hade bakat en ljuvligt god tårta under dagen som stod och väntade i kylen. Underbart!! Sonen och Pip var redan på plats vid hemkomsten (och Kimsan då förståss) och sen anslöt sig maken och yngsta dottern efter en stund och det blev en middag i sann Rappssonanda med massa tokiga historier, många asgarv och en allmänt gemytlig stämning trots att dottern från Smålandsskogen saknades. Tja, på det hela en riktigt lyckad dag, Herr Larsson var mycket nöjd - och det är ju huvudsaken ;))
Imorgon tror jag att jag tar sovmorgon!
Kram Allis

Inga kommentarer: