25 september 2009

Spännande fredag


Redovisningen av vårt grupparbete om den humanistiska livsåskådningen igår gick trots allt ganska bra och vi blev godkända. Skönt, alla var jättenervösa och en del hade nästan ångest. Så nu är alltså första delkursen avklarad och det är "bara" hemtentan kvar, den ska iof inte vara inlämnad förrän nästa torsdag men jag ska börja med den idag iaf så inte tiden springer iväg och jag blir tvungen att slänga ihop något i sista stund - det har ju hänt förr om man säger så ;))

Nu på morgonen har jag ringt och pratat med en förvirrad och smått otrevlig socialsekreterare som återigen gömmer sig bakom sekretessen - fruktansvärt frustrerande måste jag säga! Och ett väldigt märkligt system har de då man ska boka tid: då ska man först ringa och säga att man vill ha en tid och sen ska de skicka ut med post den tid som man får... Inte speciellt smidigt kan jag tycka, man har alltså ingen möjlighet att påverka så att det blir en tid som passar utan ska bara komma när det passar dem - maktdemonstration och överförmynderi kallar jag det! Sen förstår de inte heller att de talar helt emot sig själva då de hänvisar till sin sekretess om man vill hjälpa ens vuxna barn medan de samtidigt är väldigt snabba med att hänvisa det vuxna barnet att i första hand vända sig till föräldrarna för angående boende och att få ekonomisk hjälp.... mycket märklig hantering och totalt skilda budskap som de inte alls förstår själva!!!

Ska bli spännande att följa detta ärendes fortsatta process, inte minst då detta är mycket relevant för min pågående utbildning i socialt arbete och det ska bli så roligt att vara riktigt jäkla jobbig!!

Stå på dig! Du kan, vågar och vill!!

Kram Allis

Inga kommentarer: