19 september 2009

Hösten är här

Dags för ett litet inlägg kanske efter ett par intensiva veckor. Mycket skolarbete har det varit och en hel del annat att tänka på också. Det har varit härligt sensommarväder ett bra tag men nu är hösten definitivt här och det är riktigt skön tycker jag som verkligen gillar hösten, frågan är om inte hösten är den årstid som jag tycker bäst om. Det kanske låter konstigt för många men jag gillar regn och rusk, att tända ljus och en brasa att mysa med och jag älskar de härligt klara och lite kyliga dagarna och upplever hösten som lugn och avkopplande på ett helt annat sätt än våren och sommaren som allt för ofta känns stressiga med allt som ska göras, hinnas med, upplevas...
Idag ska jag jobba 12 till 20, ett extra insatt pass eftersom det ska bli någon slags aktivitet för killarna och jag hoppas verkligen att det blir något utomhus eftersom himlen är klarblå och morgonsolen redan värmer. När jobbet är är slut ikväll möter maken upp i stan och då blir det bio, "Flickan som lekte med elden" som hade premiär igår och det ska bli spännande att se om denna filmen också kan leva upp till boken.
Men innan jag fixar iordning mig och tar bussen så ska jag slipa och måla en vägg i köket som ska bli vitt och fint igen, ska fixa lite före och efter bilder och lägga in här under arbetets gång.
Ha en härlig helg!
Kram Allis

Inga kommentarer: