21 juli 2009

Jobba på Liseberg


Det blir inte så mkt skrivit i bloggen när jag är inne i en jobbperiod, vilket jag är med (o)jämna mellanrum. Och inte heller så mycket gjort här hemma, igår började jag kl 14 och försökte verkligen att utnyttja tiden dessförinnan men förmiddagarna rullar oftast på med allt det vanliga hemarbetet så när disk, städ och hundpromenad är avklart så är det snart dags att fixa sig iordning och gå till bussen... Men jag ska inte klaga, för det mesta är det lugnt på jobbet och t.ex. idag så ska vi vara en heldag på Liseberg - inte för att jag gillar denna nöjespark (särskilt inte mitt i semestern) men det är ju inte alla förunnat att kunna gå dit och få både nöje och timmar betalt ;)) Fotot tog jag härom dagen på min härliga promenad från bussen till jobbet.

Har iallafall satt igång med att måla och fixa till köket så nu är det snart vitt och fint igen. Började i söndags då jag kände att jag bara inte står ut med att se skadorna efter tyskens härjningar mer... Köket är visserligen gammalt och ska så småningom göras om helt och hållet men tills dess så vill jag ha det så fräscht det går iaf. Kände att jag inte mådde bra av att varje dag se alla hack, avskavningar, borrhål i väggarna och tejpmärken på luckorna så det var ju bara att sätta igång - trodde jag. Hade kollat att allt material fanns hemma: penslar, rollers, färg m.m Men icke sa nicke, min halv fulla 10-liters väggfärg visade sig vara bruten - i en SPYGRÖN nyans som idioten målat källartoan med!!!

Jag blir så j*la trött, fortfarande hittar vi alltså nya saker som blivit förstörda, efter 3½ månad...

Dagens tips: Hyr aldrig ut ditt hem!!

Kram Allis

Inga kommentarer: