17 juli 2009

*Borta bra men hemma bäst*


Sitter på jobbet och skriver lite eftersom det, tillfälligt är lugnt ;))
I onsdags kom vi hem från en helt galet roligt Norgeresa tillsammans med maken, sonen och hans flickvän. Fem underbara dagar i ett av mina favoritländer, mycket fjäll, fjordar och slingrande "kostigar" i omväxlande väder. Tyvärr regnade det den dagen som vi planerat göra 4 timmarsvandringen ut till Preikestolen och vi var dåligt förberedda med rätt kläder så vi fick nöja oss med att se den nedifrån Lysefjorden. Stavanger var en trevlig liten stad så där blev det rundvandring en dag innan vi tog kustvägen tillbaka hemåt igen. Boendet var hytter på camping och det blev många goa skratt.
Men jag blev lite ledsen då jag, vid hemkomsten, upptäckte att vattennivån i dammen sjunkit med ca ½ meter och det blev likadant igen då jag fyllde den igår så nu har jag sen dess funderat på olika lösningar och ändringar. Gissa om jag blev glad då maken ikväll meddelade att det antagligen beror på baksug i slangen trots att jag kollade extra noga att det inte kunde bli så... så nu håller jag tummarna att det trots allt var detta ;))
Nu är det jobba som gäller ett par veckor men det blir lite lediga dagar emellanåt att fixa och greja hemma också och det är tur för nu är jag jättesugen på att göra allt sånt där pill som ändå gör så mycket för helheten.
Foton från resan kommer senare då jag är hemma igen.
Kram Allis

Inga kommentarer: