25 juni 2009

En extra dag i veckan ;))

Igår var jag runt och shoppade hela dagen, det blev både Ikea, CoopBygg och Hornbach - med blandat resultat. De stolplyktor som vi har vid entrén och som jag vill ha en likadan vid dammen hade utgått i galvat och finns numera bara i svart och det vill jag ju inte ha - hittade liknande på Hornbach men bara "liknande"... hmm får nog fundera på detta lite till. Likadant var det med gardinstängerna till sovrummet på Ikea, finns bara i svart och inte längre i "silver". Vad är det frågan om egentligen? Fick ändå, äntligen, inhandlat skyddsduk, gummimatta, pump och filter till dammen så nu är det bara att sätta igång och göra damm.
Varmt och skönt är det iaf, nästan lite för varmt för tunga trädgårdsarbeten - lyckades att bränna mig rejält på överarmarna i förrgår men det är ju ett "kärt besvär" för huvudsaken är att det är sommar, sol och varmt;)) Och sonen som åkte till Rimini igår och där ska det vara regn och trist...
Fast det bästa med igår var nog att jag hela dagen trodde att det var torsdag (fråga mig inte varför..) för att på kvällen upptäcka att det bara var onsdag - underbart med en extra dag, me gusta ;))
Var rädd om dig!
Kram Allis

Inga kommentarer: