09 december 2013

Advenstutmaning och planteringsdags


Här hos mig kommer 2:a adventsutmaningen en dag sent...
Hoppas det är okej ändå!

Har inget annat att skylla på mer än att orken var slut igår eftermiddag då min extralånga arbetsvecka var slut och snöskottningen var avklarad.


Desto mer pysslande har det blivit idag och så här i en paus så passar jag på att visa lite. 
Började i källaren och samlade ihop lite av varje att välja på.


Tur att jag samlade mossa och annat i skogen förra veckan - blötsnön frös på inatt så idag hade det nog inte ens hjälpt med spett och slägga ;)


Den lilla snea granen får pryda mitt julbord sedan när jag fikat klart ;)


Hembakta lussebullar fick jag med mig hem igår av min kära kollega - Tack!


Metallformen har jag köpt på loppis för flera år sedan och lika fin att plantera i som att ha framme och förvara saker i.


Så söt mossa!
Det var riktigt härligt att få plantera och "gräva" lite i jorden igen!

Rasten är slut - Nya pysselidéer ska provas - Här hittar du fler idéer.

Ha en fin start på veckan!

Kram Allis

2 kommentarer:

Agneta sa...

Så fint det är med mossa och så många olika sorter det finns.
Jag tycker det är ett bra material att jobba med.
Agneta

Unknown sa...

Ja det är härligt att använda material från naturen som skapar så vackra mönster och färger.