21 maj 2013

Ingen tvekan!


Nej nu är det verkligen ingen tvekan om vad varje ledig liten stund ägnas åt ;)


I trädgården ja!



Igår anlände första (!) paketet med plantor. Det mesta här ska ut i landet men nu är dammen överst på listan över vad som ska fixas till...



Så därför blev gårdagskvällen varvad med plantering och lite knep å knåp - det blir planteringsfickor utmed kanten på djupdelen för att dels få växtlighet även där men också för att dölja den fula gummiduken på ett enkelt och billigt sätt.


Det är så roligt att komma igång och greja ute igen så plötsligt var det nästan mörkt igårkväll ;) Närbilder på kanten kommer i nästa inlägg, då har jag nog fått nästa paket som enbart innehåller vattenväxter... :-)



Tjohoo - små knoppar på Pimientosen! 

Tack för era fina kommentarer, det är verkligen roligt att läsa dem!

Ha en härlig tisdag!

Kram Allis

3 kommentarer:

Veronica sa...

Det är troligt att få till kanten runt dammen. Jag valde en dammform och det känns som om kanten aldrig kommer att kunna döljas!

Vart beställde du vattenväxterna?

Må gott!

samson sa...

Nu är det fullt upp med att fixa till i trädgården
ha det så bra
maggan

Unknown sa...

Jag fick klura ett tag på hur jag skulle dölja den tråkiga svarta kanten på den delen som jag inte gjorde etager men att använda juteväv som jag sytt planteringsfickor i på dammsidan och sedan hängt över kanten blev ett billigt och bra alternativ för mig. Jag gjorde en liten del på prov förra året och det funkar, där blommar det fint nu ;)
Växter till dammen har jag beställt hos Boanäs och Vivara. Bra pris och kvalitet.
Ha det gott!