04 februari 2013

Skam den som ger sig!

I slutet av november hittade jag lite lökar som inte kommit i jorden i tid...



Och visst vet jag att bara preparerade hyacintlökar hinner bli klara tills jul...



Men det är ju så kul med lite pyssel när den mörka årstiden har gjort sitt intåg...




Och jag tänkte väl att nån gång så kommer de väl igång och blommar för mig!
Där stod de bortglömda i källaren ända tills för någon vecka sen när jag lyfte på hattarna och hittade en massa fina knoppar...




Så nu är de i full blom och så här i början av februari tycker jag inte alls att de luktar jul ;)
Bara massa fina blommor som ger en liiiten våraning!

Kram Allis

2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina strutar du gjorde och så fina blommorna blev! Kul. Agneta kram

Carina sa...

Meeeeen, nog luktar det väl ändå liiiite jul??? Det tycker jag nästan utomhus när de kommer upp på sommaren, himla läcker känsla och doft vid "fel" årstid...
Kul med stjärngossemössorna till hyacintlökarna :)
Snitsigt!
Kram