03 februari 2013

Det verkar funka!

Tjohej!

Idag har det varit ett härligt februariväder med sol, några minusgrader och vindstilla.

2013-02-03
Tjyvfiskegubbens flöte har frusit fast... kanske jag skulle ge honom en toppluva?

Med andra ord perfekt för att inspektera trädgården, fylla på frön och talgbollar till fåglarna, rota runt i komposten m.m. - lite oroande kanske med barfrost och många minus... men det kommer väl visa sig om ett par månader vad som klarat sig och inte...

2013-02-03
Grodprinsen har lika bra koll på läget som i somras ;)

Blev i alla fall väldigt glad över att det verkar fungera med luftpumpen i dammen!
I det lilla hålet bubblar det och håller sig isfritt så nu håller vi tummarna att fiskarna (och kräftisarna) överlever vintern ut!

Vi såg dom när det var töväder efter julhelgen i några veckor, dammen tinade och då verkade det inte ha gått nån nöd på dom...

2013-01-06
Jag hoppas så att Boris, Morgan, Ola-Conny och Ullared har det bra där nere ;)
Både jag och Herr Larsson har läst på, följt alla goda råd i diverse böcker och från trädgårdsvänner så nu kan man bara vänta...

2012-07-03

...på nåt sånt här kanske? ;)


Kram Allis

3 kommentarer:

Veronica sa...

Haha! Vilka roliga namn på fiskarna :)

Tack för vårkänslorna!

Sirpa sa...

Tack för de fina bilderna! Våren kommer!!!Önskar dig en skön vecka!
Kram Sirpa

Sirpa sa...

Hej igen! Jag det är bara bra att man tycker olika! Det skulle inte vara roligt om ALLA skulle tycka lika:) Hos oss snöar det IGEN så jag tror jag får stanna inne idag:) Önskar dig en trevlig torsdag!
Kram Sirpa