25 december 2012

Jul- och Djurkavalkad 2012


God fortsättning på er!

Vet att många, av olika anledningar, fortsätter att fira jul i dagarna tre men här är firandet över för denna gången ;)


Granen får stå kvar några dagar till, i år blev den ganska sparsmakad lite lagom så där, annars så går den faktiskt under namnet "Den hysteriska spanska granen".
Inköptes i Santiago d C och har hängt med sen dess, namnet kommer sig av att ljusslingan har tio olika lägen - det ena mer färgblinkande än det andra ;)
Nästa år kanske jag bjuder på en bildkavalkad över detta men i år har jag valt den minst hysteriska eftersom det kändes bäst - det viktigaste denna julledighet har varit lugn och ro...


En vit jul blev det!
I hela landet tror jag faktiskt - till glädje för de små som har åkt pulka, byggt snögubbar och haft snöbollskrig (jaja, de vuxna deltog i dessa aktiviteter också ;). Sen om allt skottande och ishala vägar var till nån glädje för de vuxna känns mer tveksamt...


Här började julfirandet i söndag så älsklingssonen och sötaste PiP förgyllde vår uppesittarkväll ;)

En helmysig kväll med god mat, tjôt och varm brasa medan snön vräkte ner utanför så det blev ett träningspass för sonen och Herr Larsson så att de till slut kunde komma hem igen.


Julaftons morgon är alltid lite extra mysigt med kaffe, skinkmacka och paketinslagning ;)


Och så ska ju alltid Herr Larsson laga sin absoluta favoriträtt till julbordet - Majsan!
*fniss* Han är lite rolig han ;D


Mynta har varit på semester hos sina bästisar, och det har varit så tomt här hemma!
Därför var det lagom att åka och träffa henne igen i Lilla Huset bland alla de andra goingarna ;)


Så här ska det vara på julafton!

Sötaste "barnen" och alla djuren, massa gos, bus och lek ;D


Det ser ju lugnt och fint ut när Falcon och Herr Larsson tar sig ett litet julsnack...


Sen kan de inte hålla sig längre!
Måste bara busa och då är det inga mesiga tag som gäller ;D


Tjohooo!


Julfläta på älsklingsdottern ;)


Katten Leia fick också julgodis - en hel burk tonfisk ;) Kompisen Sigge fastnade inte på bild denna gång - och han gillar heller inte burkmat och fick säkert nåt annat gott i smyg...


Har man flera stora matvrak så får man arrangera lite matro för de små!

Falcon ser väl lite besviken ut "Varför får inte jag tonfisk?" Kan kanske bero på att du fick massa köttbullar och prinskorv istället?!


*Nom nom*
LunaFluna älskar sina ben och vi är så glada att hon mår så mycket bättre med sin allergi och eksem!


En jul att minnas helt enkelt!

Ute regnar det på all snön, vågar knappt tänka på hur halt det är...
Det får definitivt bli broddar på on en stund när det är dags för promenad och kanske senare också då det är tid för ett nattpass i stan igen...

Känner att det börjar bli hög tid för ett dopp i badtunnan, undrar om jag kan få Herr Larsson att fixa iordning detta tills imorgon kväll....?

Ha ett superfint fortsatt julfirande alla raringar!

Välkommen Carina som följare - Kul! Jag har bara snabbkikat lite hos dig men ska titta runt lite mer snart när jag har bättre tid ;)

Kram Allis

3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

God fortsättning!
Det ser för härligt ut med Herr Larsson, Älsklingsdottern och alla djuren!
Agneta kram

Helena sa...

Meh Herr Larsson har visst glömt någonting :) man brukar jag förkläde på sig när man lagar mat faktist :-)
Ha det bra!
KRAM från mig!

Carina sa...

Hej, god fortsättning och Tack för välkomsthälsningen!

Jag bara undrar ang herr Larsson, var är förklädet!!! fniss*
Jag ser att dina godingar får en massa gott med burkmat o dyl. Precis som här, då kan jag säga..det är snart så det inte kommer att gå att servera dem vanligt torrfoder längre, de börjar bli väl bortskämda här, men men...
Ha det fortsat gott i jul, även om din börjar ge sid...min jul ska vara några dagar till...är lååångledig i hela två veckor!
Skööönt, säger jag bara....önskar snart att man ska kunna ta sig ut ut huset genom all snön...
Kram kram