23 december 2012

Dan före dan....


Godmorgon!



Helt underbart att vara ledig i dagarna tre!
Inte för att jag inte trivs på jobbet men det har varit lite väl intensivt sista veckorna så nu är det gott att lufsa runt i morgonrocken utan några "måsten" eller tider att passa...


Även om det inte märks ännu på ett tag så gillar jag verkligen bara tanken på att det nu har vänt och går mot ljusare tider igen!

Inte mycket snö kvar här på västkusten men blåsigt och kallt är det och tydligen ska det komma snö både idag och imorgon så jag hoppas innerligt att alla ni som ska ut och åka tar det lugnt och är snälla mot varandra i trafiken!



Fotot ovanför har jag snott från nätet, så brukar jag inte göra men just denna passade så bra!
(Vi stavar ju inte riktigt samma men ändå ;)

Igår fyllde nämligen "Allis i Underlandet" 4 år! och då ska det firas med tårta och allt såklart!

Grattis till mig själv!

Det känns lite märkligt att det är så längesen som jag satt i vår lägenhet i Santiago d C och knåpade ihop bloggen, utan att riktigt veta vad jag höll på med eller skulle ha den till...
Sen dess har det ju gått lite upp och ner och pendlat mellan intensiva bloggperioder och total bloggtorka.
Ska bli spännande att se hur hur det kommer att bli framöver...

I vilket fall så har det varit otroligt roliga år med bloggen och jag har lärt känna en massa fina bloggare under resans gång - Puss på er alla!
Ingen nämnd och ingen glömd!


Vissa datum, som idag den 23 december, väcker alltid speciella minnen. Ett sådant är från 2006 då vi invigde vår badtunna på verandan.
Den julen var lite speciell även på ett annat sätt och det var att vi klockan halv fem på juldagsmorgonen det året påbörjade vår två veckor långa resa till Mexico. En resa som för alltid kommer att finnas kvar som ett kärt minne, dels för alla fantastiska upplevelser men även för att vi faktiskt lyckades att få med alla i hela familjen - Underbart var det på alla sätt och vis! 


Minnet av en annan uppesittarkväll är från 2008 då jag och min älskade son återvände hem efter en av de vackraste utflykter någonsin!
Till Finistere, världens  ände, på Galiciens västkust. Solnedgången där var helt magisk och glädjen över att efter många månader äntligen få träffa honom igen bidrog ytterligare till känslan av Lycka!

Och idag träffas vi igen, älsklingssonen och finaste PiP kommer hit.
Mysigt!

Imorgon är det julafton och då bär det av till älsklingsdottern, favvosvärsonen och alla djuren!
Härligt!

Jag passar på att redan nu önska er alla en
God Jul!
För man vet ju aldrig här när nästa inlägg kommer... ;D

Kram Allis


1 kommentar:

färgtrappan sa...

Ja här är det också upp och ner med inlägg, så jag passar på att både önska en riktigt God Jul och ett härligt Gott nytt år!
Maja