10 december 2012

Äntligen måndag!


Nu tror väl somliga som kikar in här att jag blivit knäpp ;)
Men nejdå, det är bara en av mina sällsynta lediga måndagar idag och dessa tycker jag så himla mycket om!
Särskilt såna här gånger då jobbhelgen varit lång och intensiv...

"Glimmande vit jul" i dagens G-P


Varje måndag i Göteborgs-Posten så är det ett nytt reportage i Bostadsdelen och ett tag hade jag nästan som måndagstema att lägga ut en länk till detta här på bloggen men nu är det längesen sist för jag tycker inte att artiklarna har varit särskilt intressanta eller så fina bilder.
Det har helt enkelt handlat mest om sånt som inte riktigt slår an en sträng hos mig.
I dagens reportage från Skara tycker jag bilderna är så njutbara att jag väljer att dela med mig av dom, lite inspiration och tips ska man få av ett bostadsreportage tycker jag.


Kanske blir det lite pyssel idag av bl.a. dessa citrusskivor som torkats under helgen

Nu måste jag också få passa på att säga Tack! för de rara hälsningarna hos mig som ramlar in då och då efter mina inlägg.
Jag vet inte vad som hänt men jag kan inte längre svara direkt på dessa men de är ändå lika uppskattade ska ni veta!

Julros Hellborus Niger
Har försökt mig på Julrosor i trädgården för längesen men gav upp då de inte trivdes, men som adventsblomma inomhus är den ju helt fantastisk! Så får vi se om den trivs ute sen... ;)

Med önskan om en toppenmåndag till er alla!

Kram Allis

1 kommentar:

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, jag såg det i Bostadsdelen i GP och det var jättefint.
Julrosor är underbara!
Agnetakram