12 oktober 2012

Höstvacker ledig fredag!


Höjden av tur och lycka måste ju vara att lyckas pricka in lediga dagar när det äntligen blir så här vackert höstväder?!


Efter gårdagens utflykt så kunde jag göra klart höstpyntet på verandan.


I år blev det så här.
Fast man vet aldrig om det är helt klart eller inte ;)


Uppiggande färger för mig!


 Här var jag och Mynta och promenerade igår. Underbart vackert vid Rådasjön men jag tror att den promenaden ska få ett alldeles eget inlägg för här finns mycket att visa och berätta om.


Här blev första stoppet på gårdagens utflykt.Vet inte om ni ser skylten vid entrén men jag säger bara: 50% på buskar, träd, rosor och perenner.... Resutatet får nog också bli ett eget inlägg :D
Alltså jag borde inte släppas lös på såna här ställen ;)
Mölnlycke Garden Center är en av de bästa plantskolorna jag vet, har ni nån gång vägarna (någorlunda) förbi så ta er tid att stanna till här. Jag lovar er en upplevelse - även om inte fyller bilen till brädden som jag gjorde igår...
Detta är enda gången som jag allvarligt funderar på att köra med släp trots att jag tycker det är läskigt ;)

Nähä, nu ska jag röja undan lite och packa picnickorgen för idag blir det nya äventyr!

Ha en alldeles underbar fredag!

Kram Allis

1 kommentar:

Lenas Trädgårdsrum sa...

Underbart höstpynt du bjuder på Allis :) Härligt uppiggande färger behövs extra mycket nu i höstrusket. Ha en trevlig helg!
Kram