12 juli 2012

Helgens utflykt - del 1


Hej kära vänner!

Även om det händer massor, både hemma och borta, som jag så gärna skulle vilje dela med mig av här på bloggen så hinner jag inte riktigt med detta så därför får ni också ursäkta att jag inte hälsar på er så ofta heller just nu...

Vi stack iaf iväg på en liten utflykt den gångna helgen - tyckte det var dags att bryta av jobb och hemmaprojekten lite ;)
Resan gick denna gången till Tjörn här på västkusten och Pilarne på norra sidan av ön.

Här finns en skulpturpark där ett antal konstnärer från hela världen varje år får möjlighet att visa sina stora alster i det vackraste kulturlandskap man kan tänka sig!

Klicka HÄR för att läsa mer och för att hitta dit om du blir sugen på att se denna unika utställning!

Bilderna gör inte rättvisa åt det hela, man måste uppleva det!

Och vädret ser inte ut att vara det bästa men det var faktiskt riktigt varmt och skönt och för Myntas del var det tur att inte solen gassade också...
För det är så lyxigt på Pilarne att man får ha med sig hundar där - sånt gillar vi!

"400 år gammal kinesisk tempelruin, Mao och vaktande tempelfår. Med utsikt över Bohuslän och världen. Bara i Pilane. Bara i sommar."
Konstnär: Zhang Huan

Såå häftigt!

Underbart vacker plats!

Häftig mix: Urgammalt nordiskt gravfält möter månghundraårigt kinesiskt tempel 

Vackra och nyfikna får håller landskapet öppet

Här finns även ett gårdskafé med butik - dags för räkmacka och kaffe!

Och även en liten utställning av Alf  Lindberg

Hantverk till salu

Och vilka underbara fårfällar, ekologiskt hela vägen och av fantastisk kvalitet - det var svårt att låta bli att handla kan jag säga! ;D

Mynta hittade sin egna lilla oas efter all kultur och nya hundbekanta ;))

Tack för besöket - dags att rulla vidare!
(Herr Larsson var väl måttligt intresserad av kulturen men medgav senare att det var en trevlig promenad och utflykt ;)))
Fortsättning följer imorgon ;D

Ha en skön torsdag!

Kram Allis


2 kommentarer:

Ett ögonblick sa...

Hej Allis!!
Jag kände att det var någon som saknades, funderade på det när jag gick i skogen ikväll... Vi måste ha gått om varandra... Jag har missat otroligt mycket här och jag har sett att jag fått gulliga kommentarer av Dig hos mig, jag är ledsen att det blivit så. Sommartid är minimal bloggtid, bara några minuter då och då samt att jag försöker få till inlägg så att man inte glöms av och för att ha bilder att själv kunna gå tillbaka och titta på.
Vilken härlig tur till Tjörn ni har haft. Det är nog bra att bryta av ibland och bara sticka iväg. Vi har många bollar i luften just nu så det blir inte mycket "bara sticka iväg". Jag går mellan huset- snickeriet-syrummet-trädgården-skogen-köket de flesta dagarna, fast imorgon ska jag åka ända till Bollebygd och handla;)
Så fantastiskt vackert ni har gjort det i er trädgård och så mycket växter! dammen är en dröm!!! Det där med att gödsla på våren glömde jag i år, tyvärr!! det hade behövts. Tack söta Du för ditt fina inlägg där jag fick vara med, jag blev så glad att Du blev glad!!
Veckorna springer iväg och det är redan fredag, kanske dags att blunda lite innan morgonsysslorna ropar.
Ha det gott!!
kramar Lisa

LisaMatilda sa...

Fin plats, var där förra sommaren och kollade in fåren och konstverken! Mycket att se!