29 juni 2012

Inga lata dagar här inte!

Å så var det fredag igen då ja...
"Tiden går fort när man har roligt" heter det ju och det stämmer verkligen här!

Louise Bugnet

Efter inköpsrunda igår var det bara att sätta igång här hemma igen - det grävs, planteras, rensas, snickras och målas...

Så underbart vacker men rosaröda knoppar och helvita blommor. Tålig och remonterande ska den också vara - Perfekt!

Det tar sig verkligen här hemma på Elmåsen och det är så härligt att ha tid även till det där som man annars bara tänker att det skulle vara roligt att pilla med - om tiden fanns ;))
Och på semestern finns tiden!


Igår fick jag (äntligen) köpt lite växter till dammen. En rosa och en vit näckros och en annan liten skönhet som ska ner i djupdelen så de kan övervintra.




En Vattenhyacint som jag inte kunde motstå, fast den ska tas in på vintern så jag får komma på nån bra lösning på detta senare i sommar ;))
Det är riktigt roligt att ha kommit i gång med dammen, filter och sånt har ju strulat och vi har varit tvugna att vänta på reservdelar men nu så ska det väl fungera?! Dags att fixa kanterna nu då...



Herr Larsson pysslar med sitt medan jag håller på i trädgården - igår kom nya taket över altandörrarna på plats. Snart ska det bara stylas lite därute så ska jag visa hur det blev.




Mina goa trädgårdskompisar håller sig gärna i närheten och håller lite koll på vad som händer!
Disney gillar att gotta sig i solen :D


Medan Sture och Mynta hellre ligger i skuggan.

Det har börjat regna utanför fönstren här nu så det kanske blir en inne-fixar-dag idag. Städning behövs ju alltid ;)) Annars så har jag ju en nyinköp symaskin uppe i pysselrummet som bara står och väntar... Life is good!

Ha en underbar fredag alla som tittar förbi!

Kram Allis

2 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Värst vad ni grejar! Och djuren håller er sällskap. Mysigt! Vilken vacker vit ros du visar! Jag har planterat två nya rosor i år och har en sen förra året. Två av dem har knoppar så det är lite spännande! Har bestämt mig för att jag skall få till platser för fler och den du visar är ju väldigt fin. =0)
Fortsätt att njuta av livet!
Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken vacker ros, vackert med den mörka knoppen och sen blev det en ljus ros när den slog ut. Ser mysigt ut på altanen och vid dammen kommer det bli superfint.
Ha en mysig lördag
Kramar
AnnaMaria