17 maj 2012

Sture har flyttat in!

Hej torsdagskväll!


Härom dagen så skrev jag ju att jag skulle försöka ge er en liten resumé över vad som hänt under blogguppehållet och en av händelserna under våren är att katten Sture har flyttat in ;))


Nu har han varit hos oss i över en månad och blivit riktigt hemmastadd, i söndags visade han mig att han kan öppna dörrar själv om han tröttnar på att vänta vid dörren....


Sture är ca 5 år, nyfiken och social och vill gärna vara med hela tiden för att se vad vi håller på med. En kollega till mig hade ständigt dåligt samvete över att Sture satt hemma ensam i lägenheten större delen av dygnet men nu har han ett stort hus med trädgård utforska...


Helt ärligt så var han en riktig tjockis när han kom men han har redan smalnat av en del och även fått upp lite kondis och det är ju bra! Särskilt som maten måste stå högt upp så att inte Mynta hund äter upp den hela tiden :D Men som sagt då får man ju inte vara så tung att man inte orkar hoppa upp på bänkar m.m.


Jag var helt övertygad om att Disney skulle bli alldeles överlycklig över att få en (ny) pojkvän... Men njaa, det går bättre och bättre men hon är fortfarande ganska avvaktande och blir sur om han kommer för nära... Kattkännare hävdar att detta ska gå över med tiden så då får väl Disney fortsätta att ligga på behörigt avstånd och betrakta inkräktaren :D


Sture har fått en helt ny värld att upptäcka - utomhus!
Oj vad mycket roligt det finns att kika på där ute: småkryp, flygfän, saker som vinden virvlar iväg med och som man kan jaga!
Bra är att Sture verkar vara en hemkär katt, trots sin upptäckarlusta, och håller sig på tomten - än så länge iaf!

Gökottan idag regnade bort så det fick bli en långpromenad i stället - men till helgen ska det bli bättre väder och då är jag ledig och ska ut och se mig omkring - även människor behöver ge sig iväg på upptäcksfärd!

Hoppas ni är lediga och njuter av våren - oavsett väder!

Kram Allis

Inga kommentarer: