01 april 2012

Jobbhelg och en timma för jorden

Hej!
Så var en lång jobbhelg slut, en riktigt bra sån faktiskt. Lite kontorsarbete och mycket tid med klienterna - precis som jag vill ha det ;)

Men ledig lördagseftermiddag hann jag också med och då bjöd Herr Larsson på middag och bio - Hotel Marigold blev det, en söt och sevärd film.

Resten av lördagskvällen tillbringade vi soffhörnan, lugnt och tyst, här hemma med lite levande ljus och småprat och planer - också det precis som jag gillar bäst!
Och det passade ju bra igår att "kura skymning" med tanke på att det var Earth Hour...

På bussen hem för en stund sen tjuvlyssnade jag på ett samtal mellan två kvinnor som satt framför mig och som diskuterade denna årliga manifestation - och de två var rörande överens om att detta med Earth Hour är ett enda stort "reklamjippo"!!!??? som säkert kommer leda till en kommersiell dag (från USA, som allt annat) minsann!
Det var lite svårt att hålla tyst kan jag säga! Reklamjippo?! För vad då?!
Ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta...

Jaja, hoppas ni sover gott nu! Imorgon väntar nya tokigheter ;D

Kram Allis

2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, det var snillen som spekulerade där på bussen, tröttsamt!
Agneta kram

Elzie sa...

Underbar bild! Ja, ibland kan man fråga sig vad folk tänker med?!?! Här blev det ingen Earth Hour alls. Inte lätt när man har med gamla att göra. Kan ju inte gärna släcka så dom trillar och slår sig, haha. Annars är det ett gott tankesätt det där.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie