06 december 2011

Vinter!

Kom nyss hem från ett nattpass i stan - till vinter!
Visst kom det några flingor även där men här blir man påmind om varför detta en gång var göteborgarnas vintersportort. fast det var förstås på den tiden då det inte ens fanns i vanligt folks drömmar om att åka en bestämd vecka varje vinter till svenska högfjällshotell eller Alperna ;)
Bilderna blir inte så bra med Iphonen men den är en kul leksak att roa mig med på mitt pendlande mellan vintern och kuststaden, och i brist på datortid här hemma så får ni hålla tillgodo.
Herr Larsson är ute och skottar och
Mynta fnattar runt i snön där ute men jag har det rätt bra här i soffhörnet med tända ljus och glögg...
Värm er med kramar och kör, för gudsskull, försiktigt!
Kram Allis

6 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Så vackert.
Vad bra att man får ha med sig husdjur. Jag har två New Founlands hundar som är svåra att få med på semester. Nu skall jag ser var du finns. Fast de kanske är för stora?
Ha en skön kväll
Annika

LisaMatilda sa...

Ja, snö och is på vägarna är inte kul, det är väl vinterns nackdel... Plus kylan, skottningen, de mörka kvällarna och... Nej nu får det vara stopp med det negativa! Imorgon ska mina dubbdäck på!
Ha det bra i soffhörnan!

Viola sa...

Här är en som gnäller redan...alldeles för halt, vägarna är inte att leka med här på landet...och mera snö ska det bli..fick nog utav vintrar..var en prövning med vargavintrarna på Bossgård, men så klart...visst är det vackert när världen blir vit :) hoppas du har en skön kväll, kram

Snäckskalsdalen. sa...

Jamen, eller hur! Visst är det en vinterparadis där du bor. Och vackert!
Agneta kram

cat sa...

Nejmen, oj så mycket snö ni fått!!! Vi fick bara lite lätt, lätt puder - ingen snöskottning än så länge.
Ha de gott och ta det försiktigt i halkan. Kram, Catarina

färgtrappan sa...

Hej :)
Ojdå ni fick mer snö än oss, denna gång är väl bäst att tillägga...men nu förstår jag att ni har en annan växtzon än hos mig! ;)

Ha det gott! /maja