12 november 2011

Hej raringar!


Ledig, OCH sol, vad passar bättre än sovmorgon och en långpromenad i sällskap av Mynta och Herr Larsson?

Ni som orkar får hänga på ;))

Först ut en tur genom området "ovanför" oss där nya idrottshallen är uppförd och där även den lokala tennisklubben byggt sin efterlängtade hall. Platsen har förärats en av de skulpturer som vår kommun verkar ha en förkärlek för... Denna heter "Bollkalle" och jag läser på kommunens hemsida att han ingår i "en skulpturfamilj vars medlemmar är spridda från Skellefteå till Florida". På ett annat ställe där läser jag om att "kommunen fortsätter sin omtalade satsning på konst i offentlig miljö" och det hade varit en kul bildsvit att visa om man tagit sig tid att åka runt och fota allt som vår kommun inhandlat för våra skattepengar...
Jaja, kultur är nog också viktigt...

Det tar inte många minuters promenerande förrän man är ute ur villaområdena i vår lilla by och det är rena rama bonnvischan ;))


Det är nåt visst med stenmurar tycker jag! Inte nog med att de slet och släpade med sina odlingar förr för att klara sitt uppehälle - de tog sig tid att göra vackra murar av den sten de bröt upp för att få till lite mer mark att odla... jag kan nog tycka att vi borde vara lite mer rädda om dessa som för mig är kultur om något! Det gör ont att se hur stora maskiner bara kör över och raserar dessa i ivern att plana ut och bygga nytt...


Fåglar kvittrar, bäcken porlar glatt och solen värmer lite - svårt att fatta att det redan är en bit in i november....


Underbart!


Och rosorna blommar hemma i trädgården!


Nu önskar jag er en fin söndag!

Här är det lite disigt och grått idag, perfekt pysselväder tror jag ;))


Kram Allis


2 kommentarer:

Elzie sa...

Vad skönt att kunna traska iväg så ut på landet. Vi hade också en härlig runda ut i skogen - tills lilla Gudrun behagade hälsa på. Nu är det så risigt och dant i skogen så det går knappt att gå där alls. Tråkigt. Inte blev det ju bättre när Per sen hälsade på några år senare!!
Häftig ödla du har där på väggen, haha.
Ha en fin vecka.
Kram Elzie

Snäckskalsdalen. sa...

Jag råkar ju veta att det verkligen är väldigt vackert där du bor och att luften är extra fin.
Och konstverken, jaaa, du kan väl ta några kort i huvudorten nån gång, dom där stenblocken i ån i centrum och trådrullen, nåt förskräckligare än trådrullen får man väl leta efter (du vet ju att jag tänker Mölnlycke nu....).
Agneta kram