03 juli 2011

Elmåsens B&B

God söndagsförmiddag på er!


Sista semesterdagen idg då ja, men det känns faktiskt helt okej - har fått gjort massor och ändå haft tid att koppla av. Och med morgonkaffe och datorn på verandan kan ju inte söndagen starta bättre, visserligen är det mulet och blåser lite men det är över 20 grader varmt och jag är nöjd bara jag kan sitta ute och njuta :D


Bakade min egen variant av söta mors Jämtlandsbröd igår kväll och det blev riktigt gott med lite nyttigare ingredienser som olika frön, musli och surdeg. Så nu är frukosten framdukad till mina hyresgäster.


Vi bestämde ju oss för att prova det som vi gått och funderat på ett tag nu och jag måste säga att det är fantastiskt kul att hyra ut rum. Fredag till måndag denna helgen bor i det ena rummet ett ungt par som studerar i Lund och som är här för att gå på rockkonserter i Gbg, trevliga och glada ungdomar - Kul!

Och i det andra rummet bor i natt ett par från stan som var på bröllop här i Hindås igår, även de väldigt trevliga.



Man måste prova de idéer man får, jag har sagt det förr men det tål att påminnas om.

Ni som hängt med bloggen ett tag vet ju hur vi funderat hit och dit över vad vi ska använda vårt (stora) kära Elmåsen till och B&B verkar vara en av de bättre idéerna - men vi har fler ;)) Återkommer till dessa framöver allt eftersom vi blir klara...

Dags att sätta fart med dagen!


Ha nu en alldeles underbar söndag mina vänner!


Kram Allis

9 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Underbart att äta frukost ute....Ha nu en skön söndag.Kraaam Rita ♥

färgtrappan sa...

JA! Vad roligt att ha B&B hemma hos sig. En bra ide tycker jag. Skulle gärna vilja ha det också, men vi får ju knappt plats själva... och att bygga ut är inte till att tänka på i den här kommunen... fastän vi har en tomt på flera tusen kvm... Ja det är märkligt det där.

Jag börjar nu snart min semester istället, ska jobba tre dagar till innan det är dags.

Ha det så fint!
/Maja

barbrok sa...

Detta ska jag lägga på minnet om vi får vägarna förbi dina trakter! Ni har det så fint så det vore ju toppen. Har bott på några B&B denna sommar och det var allt från skitigt rörigt till superflott!
Kram Barbro

LisaMatilda sa...

Kul att ni verkligen testade B&B. Och att det blev så lyckat!
"Man måste prova de idéer man får" måste komma ihåg dina ord - de är så kloka och viktiga...
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Då är du igång och jobbar nu, du valde nog rätt semestertid för nu ser det ut och bli sämre väder. Vilken bra idé med bed and breakfast, perfekt när ni har ett stort hus.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

kan ju inte vara bättre start på dagen än en kafe och lite surf på datorn ;) Inspirerad på morgonkvisten!!

Tack för din fina kommentar hos mig! Vila behöver jag definitivt göra...

Kram p.

Britt sa...

Så spännande med B&B! Kul!

Hoppas du har haft en bra semester.


Kram Britt

Fröken Tindra sa...

Vad mysigt det låter! Vilken härlig idé ni fått. Och fler verkar vara på gång. Lycka till!
Kram!

Skogslyckan sa...

Det blir spännande att höra vad ni hittar på för planer. Kul att jag kunde inspirera dig med mitt tvättstreck. Här skiner solen idag, och det är ju inte så långt till dig, så den skiner säkert på dig också. Njut dagen!
Kram Pia