21 juni 2011

Årets längsta dag...

Good night sweethearts!


Hur kunde det gå så snabbt hit - till midsommar, semestrar och sommarlov?

Var det inte alldeles nyss som vi var så exalterade över att våren äntligen gjort sitt intåg?


Och nu är vi ändå här - mitt i liksom - och det är så vackert!!


Är så glad att det klarnade upp ikväll och hade gärna suttit här på verandan hela natten - men det är lite kyligt, t.o.m. med filtar och tröjor...


Jag måste ha blivit alldeles förvirrad av tiden som rusar fram, för denna dag började så konstigt med att jag totalt missat/läst fel/fått fel för mig - strunt samma vilket, för jag var iaf på plats på jobbet klockan 7.30 imorse efter att ha fått skjuts med Herr Larsson till stan och jag var bergis på att jag började kl.8... och skulle jobba till 17...


Så var det inte fick jag raskt klart för mig av min "söta" kollega, som för övrigt fick sig ett gott morgonskratt, för jag skulle ju arbeta kväll idag igen!


Så efter lite kaffe och frukost med henne så var det bara att knata iväg och ta bussen hem igen...

Trött var jag efter en kort nattsömn och en tidig uppstigning men trots att jag promenerade med Mynta och bäddade ner mig med bok och en kopp té så kände jag mig rastlös och det var bara som om jag väntade på att åka in till stan igen....


Då är det lika bra att få nåt gjort och efter lite tvätt och annat fix hemma började jag skissa lite på de olika dekorationerna till "The Day" och det blev en liten prototyp till de ljuslyktor som tanken är ska lysa upp under alla de gamla, vackra, mossklädda äppleträden i min dotters trädgård... Kommer bli Lovely!


Sleep tight!


Kram Allis


Ps. Snart sista chansen att hinna vinna, klicka här och delta innan midsommar! Ds.

1 kommentar:

Bitte sa...

Tack för din fina hälsning hos mig! :-) Blått är en av mina favoritfärger också, på sommaren alldeles särskilt.

Jag kan tänka mig att det är mycket att planera och pyssla med inför bröllopet som stundar, dina ljuslyktor blev hur fina som helst! :-) Vad roligt det måste vara att planera allt!

Vad fin hon är, er Mynta! Jag skulle också ha fallit pladask för henne, hon ser både busig och charmig ut på bilden. Jag log när jag läste att hon tar liten plats i sängen, mina två som faktiskt är rätt små, tar STOOOOOR plats... :-).

Ha en riktigt fin midsommar med de dina!

Många kramar
Bitte