14 februari 2011

Alla hjärtans Dag

Hej igen alla raringar!
Är tillbaka i vardagen efter en helt underbar helg i Köpenhamn. Ibland behövs det verkligen ett avbrott i vardagen, att se något annat och att bryta av när man har fastnat i en tråkig period. Vi har bara promenerat, pratat. ätit och druckit gott, haft sovmornar - ja bara gottat oss så nu känns batterierna laddade igen ;))
Det blev en hel del bilder i helgen eftersom vädret var så strålande men med tanke på vilken dag det är idag så börjar jag lite smått med några med anknytning till detta ;)) Det var hjärtan högt och lågt i detta shoppingmecka, varenda skyltfönster var dekorerat i rött med påminnelser om uppvaktning. Får väl se ikväll om det fastnat hos Herr Larsson ;)) Å andra sidan så känns det inte alldeles nödvändigt efter en sån här helg...

På gång- och cykelbron över från Islands Brygge, där vi hyrde ett rum, till Vesterbro var det alldeles fullt av hänglås med inskriptioner över par som genom denna handling vill symbolisera sin kärlek - annorlunda men ganska rart tycker jag.

Ljuvliga blomsterstånd runt om i staden piggade verkligen upp och gav faktiskt lite vårkänsla. I lördags hittade vi dessutom en bänk i lä vid "söerne" där vi satt någon timma i solen och tittade på folk och fåglar. Solen värmde verkligen och det kändes riktigt lyxigt att kunna sitta ute igen.

Framöver ska jag försöka ta tag i bloggandet igen och framförallt ta mig tid att kika in hos er andra och se vad ni har hittat på under min frånvaro.
På gensyn!
Kram Allis

3 kommentarer:

barbrok sa...

Vad härligt det ser ut och framförallt INGEN SNÖ!!!
Barbro

Ett ögonblick sa...

Gott att se Dig igen:)

kramar lisamaja

Jejje sa...

vilken härlig vistelse du haft,skönt att få ladda batterierna:))vilket blomsterstånd,så vackert.Och att få sitta ute i solen,Det gillar jag.Kul att du är tillbaka i bloggandet/kram från - 30 brrrrrr