23 december 2010

Godmorgon!
Hur har ni det så här dan före dopparedan?
Stressigt, massor att bli färdiga med?

Hoppas ni hinner njuta också! Hyacinterna är användbara som en liten micropaus om man stoppar ner näsan och andas in doften, låter minnena och tankarna landa en stund....

...och ögonen vila på dessa förunderliga skapelser....

...som glädjer oss så mycket!

Själv packar jag in ett par lökar ihop med lite annat smått och gott som ska med till dottern i Lilla Huset imorgon. Men först ska jag åka till stan, göra ett dygnspass och fira lillejulkvällen tillsammans med kollegor och de av killarna som är kvar. Imorgon fixar jag och bästa vännen jullunch ihop där innan det kl. 14 är dags att avsluta, önska God Jul och ha alldeles lagom med tid att ta sig till glöggen, Kalle Anka & hans vänner, julbordet och familjen!

Dessa små julgransprydnader är mina dyrbaraste! Som liten älskade jag att sitta och titta på dem där de hängde i granen - de var magiska på nåt sätt... och jag får fortfarande samma känsla idag, trots att de blivit lite medfarna med åren... (men vem har inte det ;))

Som ni förstår så blir detta mitt sista inlägg före den stundande helgen så jag passar på att önska er en riktigt fridfull och vacker jul!!
Var rädda om er, kära ni!
Julkramar från Allis

10 kommentarer:

lantromantik sa...

oh vilka vackra bilder , god jul Allis ..

kramar ifrån jenny

Skogslyckan sa...

Jag önskar dig och de dina en riktigt varm och kärleksfull jul!
Kramar Pia

Lisas torp sa...

En riktigt stämningsfull och fin JUL önskar jag dej!
Kram
Lisa

Jejje sa...

vackra julprydnader:))kul att du har dom kvar.-önskar dig med en god jul/kram

Mejrams! sa...

Kikar in för att önska dig en riktigt God Jul!/Kram Merja

Viola sa...

Ha en skön och fridfull jul med de dina,

GOD JUL kram från VIOLA

Bitte sa...

Ja, det är en aning körigt så här dan före dopparedan, men jag försöker tänka att det får bli som det blir :-).

Jag har i alla fall varit ner på stan nu och inhandlat de sista klapparna och nu sitter jag och dricker julkaffe för att varva ner innan jag ska slå in dem :-).

Ha en riktigt God Jul!

Många kramar
Beatrice

PS. I nästa liv när vi bor grannar behöver du inte oroa dig för plogningen i alla fall, om du nu skulle oroa dig för något... ;-).

färgtrappan sa...

En riktigt God Jul till dig också!

Kram från Maja

Ett ögonblick sa...

Hej Allis!
Jag ville bara kika in och önska Dig en riktigt GOD OCH FRIDFULLL JUL!
Jag är så glad att jag "hitttade" dig och din blogg och att du är "granne" var ju ännu roligare.
Tack för alla gulliga kommentarer, dom värmer:)

Julkramar från mig

Snäckskalsdalen. sa...

God fortsättning!
Hoppas det har varit riktigt fina dag.
Agneta kram