12 december 2010

3:e advent

Godmorgon!
Tack söta ni för allas tröstande kommentarer om mitt djurliv i förra inlägget! Ni är så kloka och jag är så tacksam för värmen ni skickar och era egna erfarenheter som ni vill dela med er av.
Jag inser nu att det svåraste och jobbigaste har varit att fatta ett beslut angående lilla skruttfian, har våndats rejält medan jag funderat fram och tillbaka och försökt komma på alternativ... Och när det gäller Totte så känner jag mig lugn eftersom vår underbare vet är så positiv. Det kommer att bli bra alltihop när det väl är gjort och avklarat.

Trots att jag (som alltid) hade bråttom till jobbet i fredags så var jag tvungen att stanna upp och fota lite - det var som att befinna sig mitt i ett julkort när jag genade igenom Kungsparken!

Även om jag är och förblir en bonntjej som trivs bäst ute på vischan eller i skogen så tycker jag att stan är så vacker - ibland ;)) Fast inte i går eftermiddag då det frusit på efter fredagskvällens regn och det bara var moddigt och skitigt igen... och sååå knökat på gator, torg och i affärerna. Alla var nog ute och handlade då tror jag...
Det är nog så att jag behöver både och för att trivas....
Har också kommit på att det är bra för mig att ständigt bära med mig kameran, jag får en annan "blick" för det vackra, lustiga eller knäppa och tar mig tid att stanna upp för att njuta av ögonblicken.

Som här, en tyst och vacker morgon i stan, innan alla har vaknat till ordentligt och det ser ut att bli en vacker dag igen. Skönt att bara vara, till och med på jobbet en stund ;)) Eller som just nu, med morgonkaffet en tredje adventsmorgon när solen håller på att kämpa sig upp utanför fönstret och småfåglarna precis börjat picka i sig från talgbollarna - Lovely!
Men nu är det dags att sätta lite fart!
Ska jobba 12 till 22 idag och förutom att söndagar alltid är lite hektiska så ska jag och min kära kollega baka pepparkakor med killarna . kanske blir det nåt litet hus och lussebullar också - får se vad vi hinner med ;))
Med önskan om en riktigt trevlig adventssöndag till er alla!
Kram Allis

10 kommentarer:

Ett ögonblick sa...

Hej!
Vilka underbara foto!!! Visst får man en annan blick för saker när man fotar. Jag brukar göra så när jag t ex satt upp gardiner som jag är lite osäker på...fotar och tittar på bilden i datorn, precis som att titta på någon annans fönster...lite knäppt kanske, men det funkar bra:)
När jag skriver detta så har du snart gjort din dag...hoppas den har varit riktigt bra och att det blev ett kul pepparkaksbak. Vad jobbar du med förresten?

Du känns så trygg i dina tankar om vovvarna så jag är säker på att allt kommer att gå bra.

Ha det så bra och var rädd om dig.
kram lisamaja

Jejje sa...

hoppas det går bra med dina fyrfotade vänner...

bra ide att ha med sig kameran,då kan man ju verkligen fånga små ögonblick:))
Vackra bilder.Ha en underbar Lucia/kram

LisaMatilda sa...

Så fint ute nu, både på landet och i stan! Snön bäddar in och gör vackert...
Ha en stämningsfull Lucia!

färgtrappan sa...

Åh, vad jobbigt med vovvarna. Läste just ditt förra inlägg. Ja det är verkligen baksidan med att ha djur. Men på något vis.. när man går på sin magkänsla och lyssnar inåt brukar man ändå komma på det bästa att göra och då känns det bra efteråt, trots allt, hur det än går.

***

Fina bilder från ett vintervitt Gbg. Vacker stad vi har inpå knutarna. :)

Glad Lucia på dig önskar en däppt-i-näsan-maja

Lysande ögonblick! sa...

Men åh så vackert. Som en dröm.

Kram kära du, hoppas dagen har varit fin!!

Snäckskalsdalen. sa...

Härliga bilder från "min" gamla stad. Gbg gör sig i snö, bara den får ligga lite.
Kram

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Heeej Allis!

Vilka vackra vinterstads-bilder du tagit.... Ja, kameran borde följa med jämt.. för man vet aldrig när man stöter på något fint att fota... men inte har man med den inte jämt och ständigt.... :-)

Vad jobbigt med dina hundar... Hoppas att det löser sig till det bästa!

Vad roligt att du vill vara med i min utlottning!

Ha en fin vecka!
Kram
/Charlotte

Jenny sa...

Hej Allis!
Fina bilder från stan!

Jag hoppas allt går bra med dina fyrfota vänner...

Sköt om dig!

Kraam Jenny

Bitte sa...

Jag satt just och läste ikapp de inlägg hos dig jag har missat och läste då om hundarna. Hoppas att kastreringen gick bra igår och att han får må bra nu! När det gäller din lilla skrutta så förstår jag vilka kval du genomgår... jag kan inte råda dig till något heller, för jag tror att jag själv skulle vela fram och tillbaka och vara helt inne på si ena dagen för att ändra mig till så andra dagen :-). Jag tror att du som känner henne bäst kommer att fatta det rätta beslutet!

Visst har vi ett vackert snölandskap, här ligger snön också så tjock och vit och alla träd är frostiga och snöklädda. Det är vackert... men KALLT!

Många varma kramar
Beatrice

Mejrams! sa...

Så vackra stadsbilder du har fångat, ser så underbart härligt ut! Sänder storkramen till dig, tror jag du kan behöva just nu i dina beslut!/Merja