30 maj 2010

Mors Dag!

Efter en lördag i totalt slappartillstånd för det nu bli en söndag i racerfart för nu är batterierna laddade och inspirationen på topp igen.
Men vill ändå hinna önska er en riktigt härlig söndag och Mors dag!
En av killarna på jobbet frågade mig i fredagskväll om det är på söndag det är den där "mammornas dag" vilket jag bekräftade att så är det... han ville då veta vad man ska ge som present och eftersom jag vet hur deras ekonomi oftast ser ut så svarade jag honom att den bästa presenten din mamma kan få är att du kommer, ren och hel, grattar henne och säger att du älskar henne!
För det är ju så det är tycker jag - blommor och presenter i all ära men när "barnen" kommer och kramas frivilligt är det det bästa jag kan få idag, vackra blommor kan jag ju plocka hur mycket som helst på mina promenader just nu ;))
Är så glad att tog mig själv tiden att alltid uppvakta min lilla mor medan tid fanns...
Så: Grattis alla morsor där ute i blogglandia!

Kram Allis

4 kommentarer:

Vit som snö sa...

Härligt somrig bukett!
Jag tycker din mors dags-önskan är den allra finaste för det är ändå omtanken som betyder mest.
Låter härligt med en dag i full rulle med massa inspiration!
Ha en riktigt skön dag!
Kram Cilla

färgtrappan sa...

Hej :)
Vilken härlig försommarbukett du bjuder på, tog också in lite konvaljer häromdagen, de luktar ju helt magiskt.

Spontankramar ja...mmm det räcker långt, det är det bästa man kan få, håller med dig.

Ha en underbar dag :)

Anonym sa...

Vilken mysig blogg jag hittade! Och en söt vovve vid namn Totte! En ungdomskärlek hette så, men det var en människa. gillar din blogg med berättelser om livet! Ska nog följa dig i fortsättningen.
Ha det gott!
ulda

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken underbart vacker bukett!
Man kan titta på försommarblommorna hur mycket som helst utan att tröttna - det är så fräscht och vackert!
Ha det gott och kram från
Agneta