27 april 2010

Idag fyller min kära bror 53 år och han är fortfarande lika fin och go som då! Är inte helt säker på att han blev överlycklig att som sjuåring få en lillasyster och gudarna ska veta att vi hade många fajter under vår uppväxt. Kombinationen tuff tonåring vs en äkta resticka som precis börjat skolan var kanske inte alltid den bästa... :D
Ändå har vi faktiskt som vuxna lyckats att bli de allra bästa vänner, trots att vi är ganska olika eller kanske just därför ;)) Våra underbara föräldrar, som tyvärr är borta nu, och en idyllisk uppväxt har vi ju gemensamt och många lyckliga minnen från den tiden och glada träffar i nutiden.
Fotot är från mitt dop som ni säkert förstår och varje gång jag ser det så tycker jag så synd om lilla mamma som inte hade planerat att vara med på bild och alltså inte fixat sig inför en studiofotografering... Hon fick alltid lite ångest då dessa bilder kom fram och ville helst gömma undan dem.
Denna onsdag kommer det att bli väldigt lugnt här hemma då jag jobbade ett rejält långpass igår, 14 timmar. Men vad gör man inte för att ens kära kollegor ska få komma iväg på en heldag till Danmark och bara gotta sig?
Som tur var så blev det en relativt lugn dag och jag passade på att strosa runt i Haga en liten stund och som alltid så är det så rogivande och mysigt att titta i alla skyltfönster, på de gamla husen, folket och bara njuta av atmosfären i denna gamla arbetarstadsdel i Götet. Känner ni igen cafét från Saltön?

Från Snäckskalsdalen kommer denna fina award som jag på hennes uppmaning, helt egoistiskt, snodde med mig hit för att belöna mig till att faktiskt lyckats att hålla igång bloggandet i 1 ½ år nu. Bra jobbat av mig! Det är så otroligt kul att blogga, hitta andras fina och inspirerande bloggar, lära känna nya personer som jag antagligen aldrig hittat annars - en ny hobby helt enkelt. Haha..... som om jag behövde det men jag plockar väl bort något annat intresse bara, för det här vill jag fortsätta med!
Ha nu en riktigt härlig onsdag!
Kram Allis
Uppdatering senare på kvällen: Herregud, hur ego får man vara egentligen??? Skulle ju såklart skriva att alla ni goingar där ute som känner att ni är värda en award ska ju så klart ta med er denna!!!! Sorry är lite disträ just nu.... Storkramen på er sötnosar!

3 kommentarer:

Mejrams! sa...

Visst är det härligt och litet nostalgiskt att titta på gamla foton av sig själv när man var liten. Det såg ju litet annorlunda ut då!/Kram Merja

Viola sa...

Vilket rart foto, verkar ha varit en behaglig dag....0) ha en fin helg, kram

färgtrappan sa...

Hej, vilken underbar bild på er. Jag tycker det är så roligt med dessa gamla foton. Såg en gammal bild på min mamma som liten för ett tag sedan som jag inte sett förut och tyckte att det var på pricken likt min son. Jag har väl aldrig tyckt de var lika förr? Lustigt.

Lägger gärna till dig i min blogglista, hoppas du tycker det är OK.
Ha en härlig Valborg :)